divendres, 30 de maig del 2014

DUBTO...aquarel·la


Dubto, poguessin tallar l’arbre corpulent
les males voluntats que regnaven en la boscúria.
Sempre, sempre, l’arbre sotmès serviria
per construir el gran, imponent vaixell
que solcaria el mar dels anhels i il·lusions.
Mai seva fusta retria per esdevenir taüt
per enterrar tota la dignitat, cúmul de l’arbre,
que en milers d’anys resistí cruels ventades.
DE REBAIXES 14.- ANTON-T.E.- 30-5-14

dijous, 29 de maig del 2014

S'ESGARRIFÀ LA CRISTALLERA... aquarel·la


S’esgarrifà la cristallera del finestral.
La tempesta produïa el degoteig intens
incrustant-se en seva claredat diàfana.
Escarbots redons convertint-se en tartranyes
relliscaven meloses caient desfent-se
quan altres les empenyien famolenques.
La pluja, miracle de la nuvolada
es produïa amb intensa glòria
com instigant-se dents que se’l consumirien ?
La por hi era en l’expressada violència
i instintivament el cristall es sentí dèbil
davant l’àmbit del monstre.
El brusc, dur,implacable contacte
no l’emmirallava amb galtes enrogint-les...
El cristall no tenia sang i seny
Com és, doncs, que percebia l’infortuni ?
DE  REBAIXES 14.- ANTON-T.E. – 29-5-14.  



dimecres, 28 de maig del 2014

PLE DE PASSAT... aquarel·LA


Ple de passat
va voler fer voltaretes
i el seu banc de fusta
es confegí en sènia.
Es trencà la corda
- collar i reculants i tafarra –
i volà al futur.
Dalt li feia falta
el seti per seure...
El futur és allunyar-se
i passar davant de tot ?
DE REBAIXES 14.- ANTON-T.E.- 28-5-14



dilluns, 26 de maig del 2014

VOTAR... A QUÈ, A QUI ?... aquarel·la



VOTAR... A QUÈ, A QUI ?
Finestrals obert...
En la cambra entra, penetra el ventijol
com so perfecte de veu a l’orella.
Es mouen els cortinatges,
idees que es remenen en la pensa.
I les mans bellugones, imitant l’aire,
cullen ploma fent pessigolles a paper blanc
com en passeig de mosca
que deixa camí de potes com mostrari
de l’aire que en clepsa ha entrat.
La veu calla i no gosa explicar-se
el misteri que ha escrit la ploma:
L’íntim d’un cor que estima
i no vol declarar sa mobilitat
com el ventijol que besa cortina
tant suaument que ningú ho nota.
El secret és estrofa de musica
que no ha entrat en pentagrama de concert.
Per què els violins, violes i contrabaix
estant en el present sospiren en futur ?
DE REBAIXES 14- ANTON-T.E..-26-5-14.



diumenge, 25 de maig del 2014

ES SITUÀ DAVANT... aquarel·la

Es situà per davant d’altres iniciant camí.
No volia el fracàs del companys.
S’erigia segur per oposar-se
a la força envolvent, destructora...
Era valent i protector.
“La paraula pot ser-ne vent
Que destrossa al seu pas “- es deia.
I per tranquil•litzar a tots
faria parlar la veu dels ocells,
ells, acostumats a anar contra vents,
estendrien ales i protegirien
el pas de la veu entremesclant-se.
Seria l’anhel d’entesa
que caminaria acompanyant
les lletres lúcides de la comprensió.
I vencerien a l’estultícia
tant fincada prohibint el progrés.
DE REBAIXES 14- ANTON-T.E.- 25-5-14.