dijous, 9 d’octubre del 2008

68 -- CONTE DE L'ESPARVER I EL RAÏM.

Haikú del dia
14.-Quan el vent
vol atrapar la pluja
a terra la rebat.
Contes conten que prop d'una font hi havia un parral que l'amo amb esmer cuidava.
Al anar a beure aigua els moixonets tots s'admiraven de l'ombriu que projectava
per a tots, i en les hores del sol alt, quan la suor arriba als cosos anaven al sopluig de
la tenue llum i admiraven el parral com un be molt preuat.
Els raïms que penjaven com braguers de cabra, plens d'aliment, anaven colorejant.
Tots els ocells els respectaven, tot formava una unitat, un cos dins la bellesa del lloc.
Un dia un esparver que anava darrera d'un moixonet ferit va peuar en aquell paratge.
Trobà l'aigua, trobà l'ombriu i en el descans, no havent caçat la bestiola que arremetia,
es fixa en el penjoll ple de grans.
Li semblaren ulls d'un ocell més gran que ell que se'l miraven, tant lluents eren.
Saltà en una revolada i allotjan-se en el sarment, llençà el bec contra el quixotesc ull
que se li oferia mirant-lo.
La pell esdernada deixà la molla al descobert com carn tendra i l'esparver
amb picades contra els imaginats ulls, destroçà el raïm en un
tres i no res.
El lloc d'encant que teniem, l'ocellot prepotent, ens l'ha deixat com un desert.
Per refer l'encanteri, no n'hi ha prou en destruir l'esparver,
també el parral ha perperit i la font no serà la mateixa.
El mal record habitarà en aquell lloc, i qui serà valent de tornar-hi
ha trobar pau.i alegria,
el goig de l'ombriu, i la joia de parral i font?



A53.- Per tapar les ferides del ferro, filferro o adients, la cinta aïllant fa la feina i és útil com esparadrap en el tracte humà. PER LES FERIDES DELS DINER, INJECTAR DINER I TAPAR I SUTURAR.

A54.- No surtis al balcó que el vent bufa i t’emboirarà el cabell, et ressecarà els llavis i alguna brossa pot acollir-se a la nineta i et quedes embullat, ressec de veu i sense veure-hi.

A55.- Han caminat a palpentes a primera hora del matí. La llum no hi era, el sol dormia i la lluna a esmorzar havia anat. Pujava els escalons de l’ombra com esperit que hi veu amb les mans tocant paret, per que, en previsió, no volia que el nas podia connectar amb el terra i fes de ma o de peu.