diumenge, 31 d’agost del 2008

LLIBRE ÉS SINÒNOM DE LLIBERTAT?

Diuen que els llibres sempre tenen el seu valor.
Aquest ja està en un racò apilat i sols els estudiosos acostumen a fer-ne us.
Una cosa que va ser ùtil, ara ha deixat de ser-ho?
Unes persones que lluitaren per fer-lo, posar-lo en pràctica...?
Tot en un recó, potser de biblioteca, junt amb altres que sofriren la mateixa sort
i esperant companyia d'altres que valuosos, els faran inservibles.
Jo sols el tinc aquí en la foto
Ell em recorda sense dirho, com si em parlés en somnis:
-Molts no es dignaren ni de mirar-me les tapes
tot sent una llei que els impossava compliment.
No t'estranyi, fill meu, que ara passi el mateix amb el LLIBRE.
Tu mateix preguntaves, LLIBRE és sinònim de LLIBERTAT ?
Oi que ningú ta contestat?
Ni ho esperis, fa por...!!! -.

96.- Veig un estol de llibres apilats, fora de la capsa que els guardava de ser-ne empolsats. Podrien ser a la prestatgeria de biblioteca de bibliòfil famós, però no en tenen pinta de guardar coneixements superiors. Jo n’agafo el que trio de tant en tant, ell em dona sa cultura que allí busco. Sap que a la biblioteca seria guardat, sense que pogués obrir boca i parlar..

97.- La paraula amable salva distàncies.

98.- El egoisme és un desig en camí del mateix. A veure si arriba o torna.